Usein kysyttyä

Milloin tulisin hierontaan?

Viimeistään silloin on aika tulla hierontaan, kun lihaskireys on tuntuvaa ja häiritsevää. Tunnet kireyttä hartioissa, sinulla voi olla päänsärkyä, selkä voi tuntua jäykältä, kipu olkapäässä vaivaa, lonkissa tuntuu kipua ja jäykkyyttä.

Joskus jo yksikin hierontakerta voi auttaa, mutta usein on tehokkaampaa useampi hierontakerta tai hierontasarja, jolloin päästään parhaaseen tulokseen.

Kun tilanne on parantunut, sen jälkeen tilannetta ylläpitävä hieronta tilanteen mukaan, esimerkiksi 1-2 kertaa kuukaudessa. Lisäksi annan sinulle henkilökohtaista neuvontaa ja vinkkejä joilla voit edistää myös omaa terveyttäsi.

Miten hieronta vaikuttaa?

Hieronta auttaa purkamaan työstressiä, vähentää päätetyön aiheuttamaa lihasten lyhentymistä ja kiristymistä, vähentää päänsärkyä, hieronta voi parantaa unen laatua stressin ja lihasten kiristymisen vähenemisen myötä, hieronta lisää yleistä vireystilaa ja samalla hierojalta saat myös hyviä vinkkejä ja neuvoja juuri sinun sen hetkiseen tilanteeseen.

Hieronta sopii mainiosti työpaineitten, stressin, kiireisen elämän, lihaskireyksien, niskahartiakipujen, selkäkipujen sekä päänsäryn hoitoon ja ennalta ehkäisyyn. Hieronta omalta osaltaan ylläpitää työkykyä.

Sinun ei tarvitse olla liikunnallinen tai urheilija tullaksesi hierontaan, suuri osa hieronnassa kävijöistä on työssäkäyviä ihmisiä, jotka haluavat hoitaa lihaskireyksien mukanaan tuomia vaivoja.

Liikunnan ja urheilun kannalta hieronnalla on myös merkittäviä vaikutuksia: hieronta auttaa saavuttamaan tavoitteesi. Hieronnalla voidaan nopeuttaa palautumista urheilu- ja liikuntasuorituksesta. Lihaksista saat maksimaalisen tehon irti kun palautuminen nopeutuu ja samalla riski loukkaantumisesta vähenee.

Tervetuloa hierontaan!